W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie,
w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,
że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.
stanowisko ds. obciążania nieruchomości ograniczonymi prawami rzeczowymi i obrotu nieruchomościami,
stanowisko ds. dzierżawy,
stanowisko ds. dzierżawy i obrotu nieruchomościami,
stanowisko ds. użytkowania wieczystego i obrotu nieruchomościami lokalowymi,
stanowisko ds. użytkowania wieczystego i obrotu nieruchomościami lokalowymi,
stanowisko ds. obrotu nieruchomościami.
3. Referat Geodezji i Gospodarki Gruntami (GN-II) Kierownik Referatu – Wioletta Wojdat tel. 41 25 20 181, email: w.wojdat@um.skarzysko.pl
stanowisko ds. regulacji stanów prawnych i ewidencji adresowej,
stanowisko ds. trwałego zarządu, opłat adiacenckich i renty planistycznej,
stanowisko ds. ewidencjonowania nieruchomości gminnych,
stanowisko ds. podziałów i rozgraniczeń,
stanowisko ds. gospodarki gruntami.
Do zadań Wydziału Gospodarki Nieruchomościami należy prowadzenie całości zadań związanych z efektywnym gospodarowaniem nieruchomościami w tym nabywaniem i zbywaniem nieruchomości, ewidencji gruntów, geodezją a w szczególności:
1. W zakresie Referatu Obrotu Nieruchomościami: a) prowadzenie spraw związanych ze zbyciem nieruchomości gminnych w trybie przetargowym i bezprzetargowym, b) prowadzenie spraw z zakresu użytkowania wieczystego gruntów, c) prowadzenie spraw dotyczących dzierżawy gruntów gminnych, d) prowadzenie spraw dotyczących uwłaszczenia komunalnych osób prawnych, e) wykonywanie prawa pierwokupu, f) prowadzenie ewidencji sprzedaży lokali mieszkalnych z bonifikatą oraz monitorowanie wtórnego obrotu tymi lokalami, g) monitorowanie sprzedaży nieruchomości przekształconych z prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, h) prowadzenie spraw związanych z obciążeniem nieruchomości służebnościami gruntowymi i przesyłu, i) prowadzenie spraw związanych z najmem Iokali użytkowych w drodze przetargu publicznego, j) wdrażanie postępowań o uwolnienie nieruchomości gminnych z nielegalnych posiadaczy.
2. W zakresie Referatu Geodezji i Gospodarki Gruntami: a) obsługa bazy ewidencyjnej gruntów, b) prowadzenie i aktualizacja ewidencji gminnego zasobu nieruchomości, c) sporządzanie planu wykorzystania gminnego zasobu nieruchomości, d) prowadzenie spraw związanych z podziałami nieruchomości, e) prowadzenie spraw związanych z rozgraniczaniem nieruchomości, f) prowadzenie spraw związanych ze scalaniem i podziałem gruntów, g) prowadzenie spraw dotyczących nazewnictwa ulic, placów, h) ustalanie i nadawanie numerów porządkowych budynków, i) prowadzenie ewidencji miejscowości, ulic i adresów w systemie informatycznym, j) prowadzenie ewidencji gruntów gminnych w ujęciu ilościowym i wartościowym, k) prowadzenie ewidencji środków trwałych w zakresie nieruchomości gminnych, l) sporządzanie deklaracji podatkowych dotyczących podatku od nieruchomości oraz podatku leśnego w stosunku do nieruchomości gminnych, ł) prowadzenie spraw związanych z aktualizacją informacji zawartych w operacie ewidencji gruntów i budynków oraz w księgach wieczystych w odniesieniu do nieruchomości objętych gminnym zasobem nieruchomości, m) prowadzenie spraw związanych z regulacją stanów prawnych nieruchomości i uwidacznianiem ich w księgach wieczystych, n) prowadzenie spraw związanych z uzgadnianiem treści ksiąg wieczystych z rzeczywistym stanem prawnym, o) prowadzenie spraw związanych z trwałym zarządem, p) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem opłat adiacenckich i renty planistycznej, q) prowadzenie spraw dotyczących zabezpieczonych hipotek przymusowych wyremontowanych przez Urząd Miasta budynków mieszkalnych stanowiących własność osób fizycznych, w tym wyliczenie kwoty zadłużenia oraz wyrażenie zgody na wykreślenie hipoteki z księgi wieczystej, r) uczestnictwo na gruncie przy dokonywaniu przez geodetę okazywania granic w stosunku do nieruchomości sąsiadujących z działkami gminnymi, s) prowadzenie spraw z zakresu prostowania i uprawomocniania aktów własności ziemi, t) wykonywanie czynności w zakresie gromadzenia danych oraz sprawozdawczości dotyczącej pomocy publicznej de minimis dla przedsiębiorców w zakresie działania Wydziału, u) współudział z Zespołem Radców Prawnych w czynnościach związanych z przejęciem w spadku przez Gminę nieruchomości po osobach zmarłych.
3. Do wspólnych zadań w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami należy w szczególności: a) dokonywanie w systemie informatycznym przypisów, odpisów i korekt w zakresie naliczanych należności Gminy w realizowanych przez Wydział zadaniach, b) wystawianie faktur VAT przy obrocie nieruchomościami, dzierżawie, ustanawianiu służebności, c) prowadzenie rejestrów VAT w zakresie działania Wydziału, d) przygotowywanie dokumentacji do przeprowadzenia przetargów na usługi m.in. z zakresu wykonywania operatów szacunkowych, opracowań geodezyjnych, dokumentacji technicznej w realizowanych przez Wydział zadaniach, e) występowanie do Sądu o sprostowanie lub aktualizacji wpisów w księgach wieczystych dla nieruchomości gminnych, f) przeprowadzanie wizji lokalnych w terenie dotyczących nieruchomości gminnych.
OBCIĄŻANIE NIERUCHOMOŚCI GMINNYCH SŁUŻEBNOŚCIĄ PRZESYŁU
Miejsce załatwienia:
Urząd Miasta w Skarżysku-Kamiennej ul. Sikorskiego 18
Wydział Gospodarki Nieruchomościami pok. 023 , tel. (41) 25-20-179
Wymagane dokumenty:
- wniosek o obciążenie nieruchomości służebnością przesyłu (według wzoru),
- 3 egzemplarze mapy...
Miejsce załatwienia Urząd Miasta w Skarżysku-Kamiennej ul. Sikorskiego 18, Wydział Gospodarki Nieruchomościami pok. nr 026 , tel. 41 25-20-188 Wymagane dokumenty 1. Wniosek o sprzedaż lokalu mieszkalnego. 2. Załączniki: - umowa najmu lub decyzja o przydziale do zajmowanego lokalu. Miejsce odbioru Urząd Miasta w Skarżysku-Kamiennej ul. Sikorskiego...
Miejsce załatwienia Urząd Miasta W Skarżysku-Kamiennej, ul. Sikorskiego 18, Wydział Gospodarki Nieruchomościami pok. nr 026, tel. 41 25-20-581, 25-20-188 Wymagane dokumenty Wniosek wraz z uzasadnieniem Miejsce odbioru Urząd Miasta w Skarżysku-Kamiennej ul. Sikorskiego 18, Wydział Gospodarki Nieruchomościami pok. nr 026 lub za pośrednictwem poczty....
Miejsce załatwienia Urząd Miasta Skarżysko-Kamienna ul. Sikorskiego 18, Wydział Gospodarki Nieruchomościami pok. nr 026 , tel. 41 25-20-581 lub 41 25-20-188 Termin składania wniosków Do 1 marca każdego roku kalendarzowego. Wymagane dokumenty 1. wniosek o udzielenie bonifikaty (wzór wniosku -załącznik nr 1). 2.zaświadczenia o dochodach brutto za...
Miejsce załatwienia Urząd Miasta w Skarżysku-Kamiennej ul. Sikorskiego 18, Wydział Gospodarki Nieruchomościami pok. nr 233, 217 tel. 41 25-20-186, 41 25-20-188 Wymagane dokumenty - wniosek o przekształcenie (wzór wniosku – załącznik nr 1) - aktualny odpis z księgi wieczystej nieruchomości, - wypis lub kserokopia aktu notarialnego, -...
Miejsce załatwienia Urząd Miasta w Skarżysku-Kamiennej ul. Sikorskiego 18, Wydział Gospodarki Nieruchomościami - pok. nr 218, tel. 41 25-20-181 Wymagane dokumenty - wniosek zainteresowanej osoby skierowany do Prezydenta Miasta Skarżyska-Kamiennej o przekazanie nieruchomości w użyczenie, zawierający: imię, nazwisko, adres zamieszkania wnioskodawcy,...
Miejsce załatwienia Urząd Miasta w Skarżysku-Kamiennej ul. Sikorskiego 18, Wydział Gospodarki Nieruchomościami pok. 201, tel. (41) 25-20-184 Wymagane dokumenty - wniosek o obciążenie nieruchomości służebnością przesyłu (według wzoru), - 2 egz. mapy sytuacyjno-wysokościowej z geodezyjnym opracowaniem przebiegu drogi służebnej (mapę można zakupić w...
Miejsce załatwienia
Urząd Miasta w Skarżysku-Kamiennej ul. Sikorskiego 18, Wydział Gospodarki Nieruchomościami pok. 201, tel. (41) 25-20-184
Wymagane dokumenty
- wniosek o obciążenie nieruchomości służebnością przesyłu (według wzoru),
- 3 egzemplarze mapy sytuacyjno-wysokościowej z naniesioną lokalizacją urządzenia (mapę można...
Miejsce załatwienia Urząd Miasta w Skarżysku-Kamiennej ul. Sikorskiego 18, Wydział Gospodarki Nieruchomościami pok. nr 216, tel. 41 25-20-183 Wymagane dokumenty 1. Wniosek osoby zainteresowanej zamianą nieruchomości, 2. Załączniki: • aktualny egzemplarz mapy sytuacyjno-wysokościowej w skali 1:500 z naniesioną lokalizacją gruntu, o zamianę...
Miejsce załatwienia Urząd Miasta w Skarżysku-Kamiennej ul. Sikorskiego 18, Wydział Gospodarki Nieruchomościami pok. nr 201, tel 41 25-20-184 lub 41 25-20-179 Wymagane dokumenty 1.Skierowany do Prezydenta Miasta Skarżyska-Kamiennej wniosek o nabycie nieruchomości gruntowej w drodze bezprzetargowej wraz z uzasadnieniem. 2.Załączniki: -jeden...