W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

URZĄD MIASTA w Skarżysku - Kamiennej
ul. Sikorskiego 18 
26-110 Skarżysko-Kamienna

tel.  41 252 01 00  
       41 252 01 01

e-mail: poczta@um.skarzysko.pl

 

elekt. skrzynka podawcza ePUAP: /umskarzysko/skrytka

 

NIP 6631823843
REGON 000516175

Wydział Gospodarki Nieruchomościami (GN)

XML

WYDZIAŁ GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMl (symbol GN)

Wydział Gospodarki Nieruchomościami realizuje swoje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną:

   1.       Naczelnik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami – Roman Szapsza
              tel. 41 25 20 580, email: r.szapsza@um.skarzysko.pl

   2.       Referat Obrotu Nieruchomościami (GN-I)
             Kierownik Referatu – Agata Ciok
             tel. 41 25 20 179, email: a.ciok@um.skarzysko.pl

  1. stanowisko ds. obciążania nieruchomości ograniczonymi prawami rzeczowymi i obrotu nieruchomościami,
  2. stanowisko ds. dzierżawy,
  3. stanowisko ds. dzierżawy i obrotu nieruchomościami, 
  4. stanowisko ds. użytkowania wieczystego i obrotu nieruchomościami lokalowymi,
  5. stanowisko ds. użytkowania wieczystego i obrotu nieruchomościami lokalowymi,   
  6. stanowisko ds. obrotu nieruchomościami.

   3.       Referat Geodezji i Gospodarki Gruntami (GN-II)
             Kierownik Referatu – Wioletta Wojdat 
             tel. 41 25 20 181, email: w.wojdat@um.skarzysko.pl

  1. stanowisko ds. regulacji stanów prawnych i ewidencji adresowej,
  2. stanowisko ds. trwałego zarządu, opłat adiacenckich i renty planistycznej,
  3. stanowisko ds. ewidencjonowania nieruchomości gminnych,
  4. stanowisko ds. podziałów i rozgraniczeń,
  5. stanowisko ds. gospodarki gruntami.

Do zadań Wydziału Gospodarki Nieruchomościami należy prowadzenie całości zadań związanych z efektywnym gospodarowaniem nieruchomościami w tym nabywaniem i zbywaniem nieruchomości, ewidencji gruntów, geodezją a w szczególności:

1.
  W zakresie Referatu Obrotu Nieruchomościami:
a)  prowadzenie spraw związanych  ze zbyciem nieruchomości gminnych w trybie przetargowym i bezprzetargowym,
b)  prowadzenie spraw z zakresu użytkowania wieczystego gruntów,
c)  prowadzenie spraw dotyczących dzierżawy gruntów gminnych,
d)  prowadzenie spraw dotyczących uwłaszczenia komunalnych osób prawnych,
e)  wykonywanie prawa pierwokupu,
 f)  prowadzenie ewidencji sprzedaży lokali mieszkalnych z bonifikatą oraz monitorowanie wtórnego obrotu tymi lokalami,
g)  monitorowanie sprzedaży nieruchomości przekształconych z prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
h)  prowadzenie spraw związanych z obciążeniem nieruchomości służebnościami gruntowymi i przesyłu,
i)   prowadzenie spraw związanych z najmem Iokali użytkowych w drodze przetargu publicznego,
j)   wdrażanie postępowań o uwolnienie nieruchomości gminnych z nielegalnych posiadaczy.

2.   W zakresie Referatu Geodezji i Gospodarki Gruntami:
a)   obsługa bazy ewidencyjnej gruntów,
b)   prowadzenie i aktualizacja ewidencji gminnego zasobu nieruchomości,
c)   sporządzanie planu wykorzystania gminnego zasobu nieruchomości,
d)   prowadzenie spraw związanych z podziałami nieruchomości,                                                                                                                          e)   prowadzenie spraw związanych z rozgraniczaniem nieruchomości,
f)    prowadzenie spraw związanych ze scalaniem i podziałem gruntów,
g)   prowadzenie spraw dotyczących nazewnictwa ulic, placów,
h)   ustalanie i nadawanie numerów porządkowych budynków,                                                                                                                             i)   prowadzenie ewidencji miejscowości, ulic i adresów w systemie  informatycznym,
 j)   prowadzenie ewidencji gruntów gminnych w ujęciu ilościowym i  wartościowym,
k)   prowadzenie ewidencji środków trwałych w zakresie nieruchomości  gminnych,
l)    sporządzanie deklaracji podatkowych dotyczących podatku od nieruchomości oraz podatku leśnego w stosunku do nieruchomości  gminnych,
ł)  prowadzenie spraw związanych z aktualizacją informacji zawartych w operacie ewidencji gruntów i budynków oraz w księgach wieczystych w odniesieniu do nieruchomości objętych gminnym zasobem nieruchomości,
m)  prowadzenie spraw związanych z regulacją stanów prawnych nieruchomości i uwidacznianiem ich w księgach wieczystych,
n)   prowadzenie spraw związanych z uzgadnianiem treści ksiąg wieczystych z rzeczywistym stanem prawnym,
o)   prowadzenie spraw związanych z trwałym zarządem,
p)   prowadzenie spraw związanych z ustalaniem opłat adiacenckich i renty planistycznej,
q)   prowadzenie spraw dotyczących zabezpieczonych hipotek przymusowych wyremontowanych przez Urząd Miasta budynków mieszkalnych stanowiących własność osób fizycznych, w tym wyliczenie kwoty zadłużenia oraz wyrażenie zgody na wykreślenie hipoteki z księgi wieczystej,
r)  uczestnictwo na gruncie przy dokonywaniu przez geodetę okazywania granic w stosunku do nieruchomości sąsiadujących            z działkami gminnymi,
s)  prowadzenie spraw z zakresu prostowania i uprawomocniania aktów własności ziemi,
 t)  wykonywanie czynności w zakresie gromadzenia danych oraz sprawozdawczości dotyczącej pomocy publicznej de minimis dla przedsiębiorców w zakresie działania Wydziału,                                                                                                                                                        u)  współudział z Zespołem Radców Prawnych w czynnościach związanych z przejęciem w spadku przez Gminę nieruchomości po osobach zmarłych.

3.   Do wspólnych zadań w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami należy w szczególności:
a)   dokonywanie w systemie informatycznym przypisów, odpisów i korekt w zakresie naliczanych należności Gminy w realizowanych przez Wydział zadaniach,
b)   wystawianie faktur VAT przy obrocie nieruchomościami, dzierżawie, ustanawianiu służebności,
c)   prowadzenie rejestrów VAT w zakresie działania Wydziału,
d)   przygotowywanie dokumentacji do przeprowadzenia przetargów na usługi m.in. z zakresu wykonywania operatów szacunkowych, opracowań geodezyjnych, dokumentacji technicznej w realizowanych przez Wydział zadaniach,
e)   występowanie do Sądu o sprostowanie lub aktualizacji wpisów w księgach wieczystych dla nieruchomości gminnych,
 f)   przeprowadzanie wizji lokalnych w terenie dotyczących nieruchomości gminnych.

OBCIĄŻANIE NIERUCHOMOŚCI GMINNYCH SŁUŻEBNOŚCIĄ PRZESYŁU

  OBCIĄŻANIE NIERUCHOMOŚCI GMINNYCH SŁUŻEBNOŚCIĄ PRZESYŁU   Miejsce załatwienia: Urząd Miasta w Skarżysku-Kamiennej  ul. Sikorskiego 18 Wydział Gospodarki Nieruchomościami pok. 023 , tel. (41) 25-20-179 Wymagane dokumenty: - wniosek o obciążenie nieruchomości służebnością przesyłu (według wzoru), - 3 egzemplarze mapy...

SPRZEDAŻ KOMUNALNYCH LOKALI MIESZKALNYCH

Miejsce załatwienia Urząd Miasta w Skarżysku-Kamiennej ul. Sikorskiego 18, Wydział Gospodarki Nieruchomościami pok. nr 026 , tel. 41 25-20-188 Wymagane dokumenty 1. Wniosek o sprzedaż lokalu mieszkalnego. 2. Załączniki: - umowa najmu lub decyzja o przydziale do zajmowanego lokalu. Miejsce odbioru Urząd Miasta w Skarżysku-Kamiennej ul. Sikorskiego...

PRZEKSZTAŁCENIE PRAWA UŻYTKOWANIA WIECZYSTEGO W PRAWO WŁASNOŚCI

Miejsce załatwienia Urząd Miasta w Skarżysku-Kamiennej ul. Sikorskiego 18, Wydział Gospodarki Nieruchomościami pok. nr 233, 217 tel. 41 25-20-186, 41 25-20-188 Wymagane dokumenty - wniosek o przekształcenie (wzór wniosku – załącznik nr 1) - aktualny odpis z księgi wieczystej nieruchomości, - wypis lub kserokopia aktu notarialnego, -...

PRZEKAZYWANIE NIERUCHOMOŚCI NALEŻĄCYCH DO GMINY SKARŻYSKO-KAMIENNA W UŻYCZENIE NA OKRES DO TRZECH LAT NA WNIOSEK OSOBY ZAINTERESOWANEJ

Miejsce załatwienia Urząd Miasta w Skarżysku-Kamiennej ul. Sikorskiego 18, Wydział Gospodarki Nieruchomościami - pok. nr 218, tel. 41 25-20-181 Wymagane dokumenty - wniosek zainteresowanej osoby skierowany do Prezydenta Miasta Skarżyska-Kamiennej o przekazanie nieruchomości w użyczenie, zawierający: imię, nazwisko, adres zamieszkania wnioskodawcy,...

OBCIĄŻENIE NIERUCHOMOŚCI GMINNYCH SŁUŻEBNOŚCIĄ PRZESYŁU

Miejsce załatwienia Urząd Miasta w Skarżysku-Kamiennej  ul. Sikorskiego 18, Wydział Gospodarki Nieruchomościami pok. 201, tel. (41) 25-20-184 Wymagane dokumenty - wniosek o obciążenie nieruchomości służebnością przesyłu (według wzoru), - 3 egzemplarze mapy sytuacyjno-wysokościowej z naniesioną lokalizacją urządzenia (mapę można...

ZAMIANA NIERUCHOMOŚCI GRUNTOWYCH

Miejsce załatwienia Urząd Miasta w Skarżysku-Kamiennej ul. Sikorskiego 18, Wydział Gospodarki Nieruchomościami pok. nr 216, tel. 41 25-20-183 Wymagane dokumenty 1. Wniosek osoby zainteresowanej zamianą nieruchomości, 2. Załączniki: • aktualny egzemplarz mapy sytuacyjno-wysokościowej w skali 1:500 z naniesioną lokalizacją gruntu, o zamianę...