W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Deklaracja dostępności

Urząd Miasta Skarżysko-Kamienna zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony www.skarzysko.pl

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o .

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

BIP Skarżysko-Kamienna jest udostępniany jednostkom organizacyjnym:

Miejskie Centrum Kultury
Miejskie Centrum Sportu i Rekreacji 
Muzeum im. Orła Białego
Powiatowa i Miejska Biblioteka Publiczna
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
Przychodnie Miejskie
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
Centrum Integracji Społecznej
Spółki prawa handlowego
Żłobki i placówki oświatowe
Dzienny Środowiskowy Dom Samopomocy

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Ryszarda Kalety - mejlowo r.kaleta@um.skarzysko.pl lub telefonicznie 41 25 20 109

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu itp.

Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W  przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

moja okolica

Dostępność architektoniczna

Budynek Urzędu Miasta znajduje się przy ulicy Sikorskiego 18 w Skarżysku-Kamiennej. Budynek posiada dwa wejścia dla interesantów.                           

Wejście główne do budynku znajduje się od strony parkingu Urzędu Miasta . Wejście główne nie jest dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych.   Wejście boczne do budynku znajduje się od strony ul. Sikorskiego. Wejście boczne jest dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnością i posiada podjazd dla osób poruszających się na wózku. Przy budynku obok wejścia bocznego jest wydzielone, oznaczone  miejsce do parkowania dla osób niepełnosprawnych.                                                                                  

Do wnętrza budynku wchodzi się przez metalowo-szklane drzwi urządzenia dla potrzeb osób niepełnosprawnych  (platformy dźwigowej). Przed wejściem do platformy dźwigowej znajduje się przycisk umożliwiający wezwanie pracownika informacji.

Po naciśnięciu przycisku zielonego  należy poczekać na dźwig, drzwi zostaną otworzone automatycznie. W przypadku potrzeby wejścia na parter do budynku ,po wejściu do kabiny i automatycznym zamknięciu drzwi ,naciskając przycisk strzałki wewnętrznej, zostaną otworzone drugie drzwi  umożliwiające przejście do środka budynku do holu.

Jeżeli potrzebujemy dostać się na wyższe piętro , należy wcisnąć przycisk z odpowiednim numerem piętra. W chwili gdy znajdziemy się na żądanym piętrze, drzwi zostaną otworzone automatycznie. W przypadku potrzeby wyjścia  z budynku należy, wciskając przycisk O zjechać dźwigiem na parter , następnie po naciśnięciu przycisku strzałki zewnętrznej , drzwi wyjściowe z budynku zostaną otworzone.

W budynku na parterze po prawej stronie znajduje się toaleta, dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Po lewej stronie holu znajduje się  Biuro Obsługi Interesanta, gdzie pracownicy BOI  udzielą osobie niepełnosprawnej  pomocy w załatwieniu sprawy urzędowej przez odpowiedniego urzędnika. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.  W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W budynku w chwili obecnej nie ma  możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. Czynione są starania o zapewnienie usługi tłumacza języka migowego w ramach usługi podmiotu zewnętrznego lub osoby fizycznej. W budynku nie ma pętli indukcyjnych,                 

Powiadom znajomego