Wydział Dróg i Transportu (DT)
XMLWYDZIAŁ DRÓG i TRANSPORTU (symbol DT)
Wydział Dróg i Transportu realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną:
Naczelnik Wydziału Dróg i Transport - Zygmunt Żebrowski
tel. 41 2520 173, email: z.zebrowski@um.skarzysko.pl
Referat Dróg
Kierownik Referatu Dróg – Katarzyna Zagulska
tel. 41 2520 194, email: k.zagulska@um.skarzysko.pl
- stanowisko ds. dróg gminnych,
- stanowisko ds. utrzymania komunalnej infrastruktury drogowej,
- stanowisko ds. utrzymania komunalnej infrastruktury drogowej i budżetu,
- stanowisko ds. regulacji stanów prawnych.
Referat Transportu
Kierownik Referatu Transportu – Anna Cedro
tel. 41 2520 147, email: a.cedro@um.skarzysko.pl
- stanowisko ds. transportu
Do zadań Referatu Dróg należy prowadzenie spraw związanych z:
1) zarządzaniem drogami publicznymi w zakresie:
a) opracowywania projektów planów rozwoju sieci drogowej, a także projektów planów finansowania remontów, utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich,
b) prowadzenie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich,
c) utrzymanie nawierzchni dróg, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch, utrzymywanie przystanków komunikacyjnych i wiat przystankowych, a także konserwacja odwodnienia liniowego, rowów i przepustów,
d) utrzymanie letnie i zimowe dróg wewnętrznych, chodników, kładek pieszych, schodów terenowych itp. na terenach stanowiących własność gminy lub których obowiązek utrzymania wynika z zawartych umów lub porozumień;
e) remonty nawierzchni dróg wewnętrznych, chodników, schodów terenowych itp. na terenach stanowiących własność gminy lub których obowiązek utrzymania wynika z zawartych umów lub porozumień,
f) opracowywanie warunków technicznych, uzgadnianie, opiniowanie i zatwierdzanie dokumentacji projektowych niezbędnych do realizacji zadania inwestycyjnego polegającego na budowie, rozbudowie, przebudowie lub remoncie dróg gminnych i obiektów mostowych,
g) realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu,
h) wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg, oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych oraz przygotowanie uchwał o wysokości stawek za zajęcie pasa drogowego,
i) prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych, przepustów, oraz udostępnienie ich na żądanie uprawnionym organom,
j) sporządzanie informacji o drogach publicznych a także sporządzanie sprawozdawczości odnośnie sieci dróg gminnych,
k) wprowadzanie ograniczeń lub zamykania dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu,
l) inicjowanie potrzeb inwestycyjnych związanych z budową, przebudową ulic i obiektów mostowych,
m) prowadzenie spraw z zakresu regulowania stanu prawnego nieruchomości zajętych pod drogi gminne oraz spraw dotyczących ustalenia wysokości i wypłaty odszkodowania za grunty zajęte pod drogi gminne,
n) uzgadnianie lokalizacji urządzeń infrastruktury technicznej nie związanych z gospodarką drogową w pasie dróg gminnych, a także projektów decyzji o ustaleniu warunków zabudowy w odniesieniu do obszarów przyległych do pasa drogowego oraz lokalizacji w pasie drogowym, urządzeń infrastruktury technicznej nie związanych z gospodarką drogową,
o) wnioskowanie o zaliczaniu do kategorii dróg gminnych, w tym przygotowywanie projektów uchwał,
p) zarządzanie i utrzymywanie kanałów technologicznych i pobieranie stosownych opłat,
q) umieszczanie i utrzymywanie tabliczek z nazwami ulic,
r) utrzymanie w należytym stanie technicznym kładek dla pieszych.
2) wykonywaniem zadań związanych z oświetleniem ulicznym na terenie miasta:
a) prowadzenie ewidencji oświetlenia ulicznego,
b) opracowywanie warunków technicznych, uzgadnianie, opracowywanie i zatwierdzanie dokumentacji projektowych niezbędnych do realizacji zadania inwestycyjnego lub remontowego polegającego na budowie, przebudowie lub remoncie oświetlenia ulicznego,
c) prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem kosztów energii za oświetlenie uliczne,
d) prowadzenie remontów bieżących i utrzymania oświetlenia,
e) inicjowanie potrzeb inwestycyjnych związanych z oświetleniem ulicznym.
3) Utrzymaniem ładu i porządku na terenie miasta - utrzymanie letnie i zimowe dróg i chodników dróg zaliczonych do kategorii dróg gminnych.
Do zadań Referatu Transportu należy:
1. Wykonywanie zadań organizatora publicznego transportu zbiorowego zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym wybór operatora.
2. Nadzór nad realizacją umów o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego oraz rozliczanie wykonanych usług.
3. Zarządzanie i obsługa Systemu Informacji Pasażerskiej.
4. Nadzór i obsługa Miejskiego Portalu Pasażera.
5. Badanie i analiza potrzeb przewozowych w publicznym transporcie zbiorowym.
6. Tworzenie i zarządzanie rozkładami jazdy dla operatorów w komunikacji miejskiej.
7. Rozpatrywanie skarg, reklamacji i wniosków pasażerów dotyczących funkcjonowania komunikacji miejskiej i rozkładów jazdy.
8. Opiniowanie wniosków na etapie postępowania o wydanie zezwolenia na przewozy regularne i regularne specjalne, prowadzonych przez Starostę Powiatu i Marszałka Województwa.
9. Wydawanie uzgodnień zasad korzystania z przystanków komunikacyjnych będących własnością Gminy Skarżysko-Kamienna lub znajdujących się w jej zarządzie.
10. Wydawanie / zmiana i cofanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych oraz przewozów regularnych specjalnych w granicach administracyjnych Gminy Skarżysko-Kamienna.
11. Wydawanie / zmiana zaświadczeń na wykonywanie publicznego transportu zbiorowego.
12. Wydawanie / zmiana, cofnięcie licencji na wykonywanie przewozów taksówką na terenie gminy Skarżysko-Kamienna.
13. Kontrola przewoźników drogowych, którym Prezydent udzielił licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką na terenie gminy Skarżysko-Kamienna oraz zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych, a także przewozów regularnych specjalnych w granicach administracyjnych Gminy Skarżysko-Kamienna.
14. Opracowywanie projektów przepisów porządkowych dotyczących przewozu osób i bagażu w ramach publicznego transportu zbiorowego.
15. Opracowywanie projektów przepisów w sprawie ustalania uprawnień do bezpłatnych i ulgowych przejazdów, w ramach publicznego transportu zbiorowego (komunikacji miejskiej) organizowanego przez Gminę Skarżysko-Kamienna.
16. Opracowywanie projektów przepisów w sprawie ustalenia cen za usługi przewozowe w publicznym transporcie zbiorowym organizowanym przez Gminę Skarżysko-Kamienna.
17. Nadzór nad gotówkową i bezgotówkową sprzedażą biletów w komunikacji miejskiej.
18. Opracowywanie projektów przepisów określających przystanki komunikacyjne oraz warunki i zasady korzystania z przystanków komunikacyjnych, które są własnością Gminy Skarżysko-Kamienna lub znajdują się w jej zarządzie.
19. Opracowywanie projektów umów i porozumień międzygminnych na świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego.
20. Opracowywanie okresowych sprawozdań i informacji dotyczących komunikacji zbiorowej.
21. Współpraca z pozostałymi zarządcami dróg oraz jednostkami sprawującymi nadzór i kontrolę nad ruchem drogowym w zakresie transportu zbiorowego osób.
22. Opiniowanie potrzeb lokalizacji przystanków autobusowych oraz wiat przystankowych dla potrzeb komunikacji zbiorowej.
23. Remonty i bieżące utrzymanie wiat przystankowych na terenie Gminy.
W celu zapoznania się z opublikowanymi artykułami proszę wybrać
odpowiedni dział w kolumnie menu przedmiotowego