OBWIESZCZENIE do zawiadomienia
Urząd Miasta Skarżysko-Kamienna
WYDZIAŁ ROZWOJU I PLANOWANIA PRZESTRZENNEGO
Wydział Rozwoju i Planowania Przestrzennego realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną:
Naczelnik Wydziału Rozwoju i Planowania Przestrzennego - Monika Kocia
tel. 412520187, email: m.kocia@um.skarzysko.pl
a) stanowisko ds. inwestycji,
b) stanowisko ds. inwestycji i rewitalizacji,
c) stanowisko ds. pozyskiwania funduszy zewnętrznych
Referat Planowania Przestrzennego
Kierownik Referatu - Iwona Chmielewska
tel.412520167, email: i.chmielewska@um.skarzysko.pl
a) stanowisko ds. planowania przestrzennego,
b) stanowisko ds. urbanistyki,
c) stanowisko ds. obsługi kancelaryjno-administracyjnej.
Do zadań Wydziału Rozwoju i Planowania Przestrzennego należy:
1) W zakresie inwestycji i rozwoju:
a) przygotowywanie projektów planów finansowania inwestycji i remontów na dany rok oraz planów wieloletnich;
b) prowadzenie spraw związanych z opracowaniem dokumentacji projektowej niezbędnej do realizacji zadania inwestycyjnego bądź remontowego;
c) poszukiwanie i pozyskiwanie dotacji z funduszy zewnętrznych dla finansowania projektów planowanych do realizacji przez Gminę;
d) informowanie gminnych jednostek organizacyjnych o możliwościach finansowania projektów z funduszy zewnętrznych;
e) opracowywanie i aktualizacja dokumentów strategicznych: strategii rozwoju miasta i innych planów gospodarczych oraz monitorowanie realizacji Strategii Rozwoju Miasta;
f) koordynacja działań z innymi wydziałami w zakresie przygotowania dokumentacji dla zadań inwestycyjnych dających możliwość pozyskiwania środków zewnętrznych;
g) opracowywanie wniosków aplikacyjnych;
h) ustalenie zakresu opracowań projektowych niezbędnych do realizacji inwestycji
w poszczególnych latach;
i) uczestniczenie w postępowaniach dotyczących wyłaniania wykonawców prac projektowych, robót budowlanych i nadzoru inwestorskiego oraz przygotowywanie stosownych umów na wykonawstwo;
j) prowadzenie spraw związanych z pozyskiwaniem terenów pod inwestycję oraz uzyskiwaniem decyzji administracyjnych niezbędnych do właściwego prowadzenia przygotowania i prowadzenia inwestycji;
k) koordynowanie zadań inwestycyjnych miasta i inwestorów zewnętrznych w zakresie uzgodnień administracyjnych i ustaleń zakresu zadań inwestycyjnych;
l) kontrola wykonawstwa budowlanego i udział w odbiorach robót;
m) sporządzanie sprawozdań oraz wniosków o płatność do inwestycji realizowanych
z dofinansowaniem pochodzącym ze środków pozabudżetowych;
n) monitoring wskaźników dla realizowanych projektów;
o) informowanie o możliwościach lokowania inwestycji w Gminie;
p) sporządzanie sprawozdań monitoringowych z postępów w realizacji przedsięwzięć uwzględnionych w GPR w tym przez podmioty odpowiedzialne za ich realizację;
q) sporządzanie podsumowania efektów wdrażania Gminnego Programu Rewitalizacji;
r) bieżąca kontrola stopnia realizacji Programu i ocena jego aktualności;
s) obsługa Komitetu Rewitalizacji;
t) realizacja zadań własnych gminy z zakresu zaopatrzenia w energię elektryczną, ciepło i paliwa gazowe, w tym dokonywanie analizy stanu gospodarki energetycznej w gminie oraz sporządzanie projektu założeń do planu zaopatrzenia gminy w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe;
u) współpraca ze spółką Celsium Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Skarżysku-Kamiennej:
- w zakresie realizacji usług komunalnych,
- koordynowanie działalności spółek ze strategią gminy, budżetem oraz innymi dokumentami planistycznymi;
2) W zakresie planowania przestrzennego:
a) analiza wniosków w sprawie przystąpienia do sporządzenia lub zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
b) przygotowywanie i koordynacja procedury w zakresie merytorycznym oraz formalno-prawnym zmierzającej do przystąpienia, a następnie do zatwierdzenia opracowań planistycznych;
c) wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu terenu;
d) wydawanie wypisów i wyrysów z obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Skarżysko-Kamienna”;
e) analiza aktów prawnych pod kątem naliczenia renty planistycznej;
f) przygotowanie decyzji ustalającej warunki zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego;
g) wydanie opinii w sprawie zgodności proponowanego podziału nieruchomości z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
h) prowadzenie rejestrów wydanych decyzji;
i) sporządzanie raportów wydanych decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego i przesyłanie ich w wymaganych terminach do właściwych organów;
j) współpraca z Gminną Komisją Urbanistyczno-Architektoniczną.