Wydział Dróg i Transportu
XMLWYDZIAŁ DRÓG i TRANSPORTU
Wydział Dróg i Transportu realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną:
Naczelnik Wydziału Dróg i Transport - Zygmunt Żebrowski
tel. 41 2520 173, email: z.zebrowski@um.skarzysko.pl
a) stanowisko ds. regulacji stanów prawnych,
Referat Dróg
Kierownik Referatu Dróg – Wiesława Witkowska
tel. 41 2520 177, email: w.witkowska@um.skarzysko.pl
a) stanowisko ds. dróg gminnych,
b) stanowisko ds. utrzymania komunalnej infrastruktury drogowej,
c) stanowisko ds. utrzymania komunalnej infrastruktury drogowej i budżetu
Referat Transportu
Kierownik Referatu Transportu – Anna Cedro
tel. 41 2520 147, email: a.cedro@um.skarzysko.pl
a) stanowisko ds. transportu
Do zadań Wydziału Dróg i Transportu należy prowadzenie spraw związanych z:
1) zarządzaniem drogami publicznymi w zakresie:
a) opracowywania projektów planów rozwoju sieci drogowej, a także projektów planów finansowania remontów, utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich,
b) prowadzenie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich,
c) utrzymanie nawierzchni dróg, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch, utrzymywanie przystanków komunikacyjnych i wiat przystankowych, a także konserwacja odwodnienia liniowego, rowów i przepustów,
d) utrzymanie letnie i zimowe dróg wewnętrznych, chodników, kładek pieszych, schodów terenowych itp. na terenach stanowiących własność gminy lub których obowiązek utrzymania wynika z zawartych umów lub porozumień;
d) remonty nawierzchni dróg wewnętrznych, chodników, schodów terenowych itp. na terenach stanowiących własność gminy lub których obowiązek utrzymania wynika z zawartych umów lub porozumień,
e) opracowywanie warunków technicznych, uzgadnianie, opiniowanie i zatwierdzanie dokumentacji projektowych niezbędnych do realizacji zadania inwestycyjnego polegającego na budowie, rozbudowie, przebudowie lub remoncie dróg gminnych i obiektów mostowych,
f) realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu,
g) wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg, oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych oraz przygotowanie uchwał o wysokości stawek za zajęcie pasa drogowego,
h) prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych, przepustów, oraz udostępnienie ich na żądanie uprawnionym organom,
i) sporządzanie informacji o drogach publicznych a także sporządzanie sprawozdawczości odnośnie sieci dróg gminnych,
j) wprowadzanie ograniczeń lub zamykania dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu,
k) inicjowanie potrzeb inwestycyjnych związanych z budową, przebudową ulic i obiektów mostowych,
l) prowadzenie spraw z zakresu regulowania stanu prawnego nieruchomości zajętych pod drogi gminne oraz spraw dotyczących ustalenia wysokości i wypłaty odszkodowania za grunty zajęte pod drogi gminne,
m) uzgadnianie lokalizacji urządzeń infrastruktury technicznej nie związanych z gospodarką drogową w pasie dróg gminnych, a także projektów decyzji o ustaleniu warunków zabudowy w odniesieniu do obszarów przyległych do pasa drogowego oraz lokalizacji w pasie drogowym, urządzeń infrastruktury technicznej nie związanych z gospodarką drogową,
n) wnioskowanie o zaliczaniu do kategorii dróg gminnych, w tym przygotowywanie projektów uchwał,
o) zarządzanie i utrzymywanie kanałów technologicznych i pobieranie stosownych opłat,
p) umieszczanie i utrzymywanie tabliczek z nazwami ulic,
q) utrzymanie w należytym stanie technicznym kładek dla pieszych.
2) wykonywaniem zadań związanych z oświetleniem ulicznym na terenie miasta:
a) prowadzenie ewidencji oświetlenia ulicznego,
b) opracowywanie warunków technicznych, uzgadnianie, opracowywanie i zatwierdzanie dokumentacji projektowych niezbędnych do realizacji zadania inwestycyjnego lub remontowego polegającego na budowie, przebudowie lub remoncie oświetlenia ulicznego,
e) prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem kosztów energii za oświetlenie uliczne,
c) prowadzenie remontów bieżących i utrzymania oświetlenia,
d) inicjowanie potrzeb inwestycyjnych związanych z oświetleniem ulicznym.
e) utrzymanie letnie i zimowe dróg zaliczonych do kategorii dróg gminnych i chodników.
3) transportem zbiorowym:
a) wykonywania zadań organizatora publicznego transportu zbiorowego zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym wybór operatora, nadzór nad realizacją umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego oraz rozliczanie wykonywanych usług,
b) wydawanie i cofanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych i nieregularnych, a także przewozów specjalnych w granicach administracyjnych miasta oraz na przewóz osób taksówkami,
e) kontrola prawidłowości wykonywania przewozów w publicznym transporcie zbiorowym,
d) opracowywanie projektów przepisów porządkowych dotyczących przewozu osób i bagażu w ramach publicznego transportu zbiorowego,
e) określanie warunków i zasad korzystania z przystanków komunikacyjnych, a także naliczanie opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych lub dworców,
f) opracowanie projektów umów i porozumień międzygminnych na świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego.
g) współpraca z:
- Miejska Komunikacja Samochodowa Sp. z o.o. w Skarżysku-Kamiennej,
- Zakład Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. w Skarżysku-Kamiennej
w zakresie realizacji usług komunalnych oraz koordynowania działań spółek ze strategii, budżetem oraz innymi dokumentami planistycznymi.
W celu zapoznania się z opublikowanymi artykułami proszę wybrać
odpowiedni dział w kolumnie menu przedmiotowego