Decyzje zatwierdzające ugody dotyczące zmiany stanu wody na gruntach
Miejsce załatwienia
Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska - pok. 218
Wymagane dokumenty
1. Podanie (wniosek) umawiających się właścicieli gruntów o spornych interesach z możliwie dokładnym opisem miejsca, stanu obecnego i sposobu realizacji postanowień ugody.
2. Projekt ugody.
3. Dokumenty stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości.
4. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Miejsce odbioru
Urząd Miasta w Skarżysku-Kamiennej - pok. 218
Opłaty
Opłata skarbowa w wysokości - 10 zł za wydanie Decyzji.
Termin załatwienia
Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego nastąpi nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Tryb odwoławczy
Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach w ciągu 14 dni od daty otrzymania Decyzji za pośrednictwem Prezydenta Miasta Skarżyska-Kamiennej.
Uwagi
Właściciele gruntów mogą, w drodze pisemnej ugody, ustalić zmiany stanu wody na gruntach, jeżeli zmiany te nie wpłyną szkodliwie na inne nieruchomości lub na gospodarkę wodną. Ugoda nie może dotyczyć wprowadzania ścieków do wód lub do ziemi.
Podstawa prawna
1. Art. 235 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2022 r., poz. 2625 t.j. z późn. zm.).
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 775).
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r., poz. 2142 t.j. z późn. zm.).
Treść
Podanie (wniosek) zaadresowany do Prezydenta Miasta Skarżyska-Kamiennej wraz z kompletem posiadanej dokumentacji należy złożyć w Biurze Obsługi Interesanta.
Procedura:
1. Oględziny w terenie z udziałem stron.
2. Rozprawa administracyjna z udziałem stron.
3. Spisanie protokołów.
4. Decyzja zatwierdzająca zawartą ugodę.