Zaświadczenie o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą
Wymagane dokumenty
Do uzyskania zaświadczenia konieczne jest:
- przedłożenie dowodu osobistego lub paszportu;
- wypełnienie wniosku;
- złożenie dokumentu potwierdzającego stan cywilny przyszłego małżonka wraz z tłumaczeniem wykonanym przez tłumacza przysięgłego wpisanego na listę prowadzoną przez Ministra Sprawiedliwości, tłumacza przysięgłego uprawnionego do dokonywania takich tłumaczeń w państwach członkowskich UE lub EOG lub konsula, jeżeli przyszły małżonek jest cudzoziemcem.
Przy złożeniu dokumentów osoba zainteresowana składa zapewnienie o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa.
Opłaty
Opłatę skarbową za wydanie zaświadczenia w wysokości 38 zł wnosi się:
- kartą płatniczą lub gotówką w kasie Urzędu Miasta
- przelewem na rachunek:
Urząd Stanu Cywilnego ul. Sikorskiego 18. 26-110 Skarżysko-Kamienna
79 1560 0013 2418 3678 0000 0004, podając w tytule rodzaj dokumentu za który została uiszczona opłata skarbowa i kogo ten dokument dotyczy
Termin i sposób załatwienia
Wydanie zaświadczenia następuje w terminie do 10 dni od daty złożenia wniosku. Na termin załatwienia sprawy wpływa czas oczekiwania na przeniesienie aktów stanu cywilnego sporządzonych w formie papierowej do centralnego rejestru stanu cywilnego.
Zaświadczenie jest ważne przez okres 6 miesięcy od dnia jego wystawienia.
Podstawa prawna
ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego
ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej