ZADANIA WYDZIAŁU ORGANIZACYJNEGO
WYDZIAŁ ORGANIZACYJNY
Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy zapewnienie prawidłowej organizacji i sprawnego funkcjonowania Urzędu oraz koordynowanie działań komórek organizacyjnych Urzędu, a w szczególności:
1) prowadzenie biura obsługi interesanta i kancelarii ogólnej oraz koordynowanie obiegu dokumentów w Urzędzie,
2) koordynowanie poprawności działania systemu elektronicznego obiegu dokumentów,
3) przyjmowanie i koordynowanie rozpatrywania skarg, wniosków i petycji oraz prowadzenie ich rejestrów,
4) koordynowanie procesu przyjmowania i rozpatrywania wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
5) planowanie i realizacja wydatków związanych z funkcjonowaniem Urzędu,
6) prowadzenie spraw związanych z używaniem herbu miasta,
7) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątkowym i odpowiedzialności cywilnej Urzędu,
8) prowadzenie archiwum zakładowego Urzędu Miasta,
9) bieżący nadzór nad prawidłowością wykonywania czynności kancelaryjnych w Urzędzie,
10) prowadzenie rejestru jednostek organizacyjnych Gminy,
11) prowadzenie i koordynowanie spraw związanych z przeprowadzaniem wyborów: do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, do Parlamentu Europejskiego, do Rady Miasta, Prezydenta Miasta, do organów jednostek pomocniczych Gminy, oraz spraw związanych z przeprowadzaniem referendów ogólnokrajowych i gminnych,
12) prowadzenie i bieżąca aktualizacja centralnych rejestrów upoważnień i pełnomocnictw Prezydenta,
13) prowadzenie spraw z zakresu zabezpieczenia przeciwpożarowego budynku Urzędu Miasta,
14) zarządzanie budynkiem Urzędu, gospodarowanie pomieszczeniami biurowymi i ogólnoużytkowymi,
15) zlecanie remontów kapitalnych i bieżących budynku Urzędu,
16) zapewnienie utrzymania czystości i porządku wokół i wewnątrz budynku Urzędu oraz budynku "Lipsk" i Skarżyskiego Inkubatora Technologicznego,
17) zaopatrzenie materiałowo-techniczne Urzędu oraz gospodarka składnikami rzeczowymi majątku ruchomego znajdującego się w budynku Urzędu,
19) prowadzenie rejestru biletów jednorazowych,
20) prowadzenie spraw związanych z pieczęciami i tablicami urzędowymi oraz informacją wizualną w Urzędzie,
21) prenumerata prasy i czasopism oraz zakup publikacji dla potrzeb Urzędu,
22) koordynowanie realizacji spraw z zakresu działalności lobbingowej, wpływających do Prezydenta Miasta, w tym prowadzenie rejestru zbiorczego oraz sporządzanie okresowych sprawozdań,
24) prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenie Urzędu Miasta,
25) wykonywanie zadań koordynatora do spraw dostępności,
26) wprowadzanie, koordynowanie i przesyłanie sprawozdań zbiorczych w systemie teleinformatycznym udostępnionym przez Główny Urząd Statystyczny.