Zadania Wydziału Organizacyjnego
Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy zapewnienie prawidłowej organizacji i sprawnego funkcjonowania Urzędu oraz koordynowanie działań komórek organizacyjnych Urzędu, a w szczególności:
1) prowadzenie biura obsługi interesanta i kancelarii ogólnej oraz koordynowanie obiegu dokumentów w Urzędzie,
2) koordynowanie poprawności działania systemu elektronicznego obiegu dokumentów,
3) doręczanie na terenie miasta Skarżyska-Kamiennej pism i przesyłek urzędowych.,
4) przyjmowanie i koordynowanie rozpatrywania skarg, wniosków i petycji oraz prowadzenie ich rejestrów,
5) koordynowanie procesu przyjmowania i rozpatrywania wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
6) planowanie i realizacja wydatków związanych z funkcjonowaniem Urzędu,
7) prowadzenie spraw związanych z używaniem herbu miasta,
8) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątkowym i odpowiedzialności cywilnej Urzędu,
9) prowadzenie archiwum zakładowego Urzędu Miasta,
10) bieżący nadzór nad prawidłowością wykonywania czynności kancelaryjnych w Urzędzie,
11) prowadzenie rejestru jednostek organizacyjnych Gminy,
12) prowadzenie i koordynowanie spraw związanych z przeprowadzaniem wyborów: do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, do Parlamentu Europejskiego, do Rady Miasta, Prezydenta Miasta oraz spraw związanych z przeprowadzaniem referendów ogólnokrajowych i gminnych,
13) prowadzenie i bieżąca aktualizacja centralnych rejestrów upoważnień i pełnomocnictw Prezydenta,
14) ) prowadzenie spraw z zakresu zabezpieczenia przeciwpożarowego budynku Urzędu Miasta,
15) zarządzanie budynkiem Urzędu, gospodarowanie pomieszczeniami biurowymi
i ogólnoużytkowymi,
16) zlecanie remontów kapitalnych i bieżących budynku Urzędu,
17) zapewnienie utrzymania czystości i porządku wokół i wewnątrz budynku Urzędu,
18) gospodarka taborem samochodowym,
19) zaopatrzenie materiałowo-techniczne Urzędu oraz gospodarka składnikami rzeczowymi majątku ruchomego znajdującego się w budynku Urzędu,
20) prowadzenie rejestru biletów jednorazowych,
21) prowadzenie spraw związanych z pieczęciami i tablicami urzędowymi oraz informacją wizualną w Urzędzie,
22) prenumerata prasy i czasopism oraz zakup publikacji dla potrzeb Urzędu,
23) prowadzenie rejestru biletów jednorazowych,
24) prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenie Urzędu Miasta.