Prezydent Miasta Skarżyska-Kamiennej - Konrad Krönig

Informacje ogólne

Konrad Krönig, MBA – menedżer i samorządowiec, Prezydent Skarżyska-Kamiennej od 2014 roku do chwili obecnej.

Absolwent studiów administracyjnych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, ukończył także Institute of Business Studies Politechniki Krakowskiej i Central Connecticut State University, tytuł MBA uzyskał w Szkole Głównej Menedżerskiej w Warszawie oraz Apsley Business School w Londynie.

Posiada wieloletnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych w sektorze publicznym, prywatnym oraz pozarządowym, doświadczenie międzynarodowe zdobywał jako konsultant sieci Enterpise Europe Network oraz urzędnik doprowadzając do zawarcia umów partnerskich z samorządami z USA (Franklin Park) oraz Białorusi (Grodno). Aktywnie współpracuje z samorządami z Ukrainy (Zhmerynka) oraz Bułgarii (Kavarna). Pomysłodawca Międzynarodowego Forum Inwestycyjnego w Skarżysku-Kamiennej, które na przestrzeni kilku lat stało się jednym z najbardziej rozpoznawalnych wydarzeń gospodarczych w regionie świętokrzyskim.

Kontakt

Sekretariat Prezydenta Miasta Skarżyska-Kamiennej

II piętro, pok. 206

tel. 41 25 20 555

fax 41 25 20 200

e-mail: prezydent@um.skarzysko.pl

Kompetencje Prezydenta Miasta

·         Kierowanie bieżącymi sprawami miasta,

·         Reprezentowanie miasta i urzędu na zewnątrz,

·         Wykonywanie uprawnień pracodawcy w stosunku do pracowników urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych gminy,

·         Wydawanie decyzji i postanowień w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,

·         Pełnienie funkcji zgromadzenia wspólników w jednoosobowych spółkach gminy,

·         Informowanie mieszkańców miasta o założeniach projektu budżetu, kierunkach polityki społecznej i gospodarczej oraz wykorzystywania środków budżetowych,

·         Ogłaszanie budżetu miasta i sprawozdań z jego wykonania,

·         Przedkładanie Radzie Miasta projektów uchwał,

·         Przedkładania Wojewodzie Świętokrzyskiemu i Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał podejmowanych przez Radę,

·         Dokonywanie podziału zadań, kompetencji i odpowiedzialności, a także rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy Zastępcami Prezydenta, Skarbnikiem i Sekretarzem,

·         Współpraca z Radą i jej komisjami,

·         Wydawanie zarządzeń i poleceń służbowych,

·         Sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem zadań obronnych przez urząd i jednostki organizacyjne gminy,

·         Przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków,

·         Wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Prezydenta w przepisach szczegółowych.

 

Prezydent sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością urzędu i koordynuje działania:

·         Urzędu Stanu Cywilnego,

·         Biura Prezydenta,

·         Zespołu Obsługi Prawnej,

·         Wieloosobowego Stanowiska do spraw Audytu i Kontroli,

·         Inspektora Ochrony Danych

 

W czasie nieobecności Prezydenta jego obowiązki pełni Pierwszy Zastępca Prezydenta. Zakres zastępstwa sprawowanego przez Pierwszego Zastępcę rozciąga się na wszystkie czynności należące do Prezydenta.

 

W czasie nieobecności Prezydenta oraz Pierwszego Zastępcy Prezydenta obowiązki Prezydenta pełni Drugi Zastępca Prezydenta. Zakres zastępstwa sprawowanego przez Drugiego Zastępcę rozciąga się na wszystkie czynności należące do Prezydenta.

Informacje ogólne

 

Konrad Krönig - urząd Prezydenta Skarżyska-Kamiennej objął mając lat 31; menedżer i samorządowiec, absolwent studiów administracyjnych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Polsko- Amerykańskiej Szkoły Biznesu Central Connecticut State University i Politechniki Krakowskiej.

 

Radny Rady Miasta Skarżyska- Kamiennej w kadencji 2006 - 2010 oraz 2010- 2014.

 

Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy na stanowiskach kierowniczych w sektorze prywatnym, publicznym oraz pozarządowym. W swojej pracy zawodowej związany jako dyrektor z kilkoma wiodącymi na rynku prywatnym firmami, były konsultant sieci Enterprise Europe Network oraz menedżer ds. usług proinnowacyjnych w Świętokrzyskim Centrum Innowacji i Transferu Technologii w Kielcach


.

 

Przyjęcia Interesantów

 


Przyjęcia interesantów odbywają się w każdy ostatni piątek miesiąca od godz. 10.00 do godz. 14.00. I piętro, pok. 116

Kontakt


Tel: +48 41 25 20 100
Fax: + 48 41 25 20 200
e-mail: prezydent@um.skarzysko.pl

 


Kompetencje Prezydenta Miasta

  1. Kierowanie bieżącymi sprawami miasta,
  2. Reprezentowanie miasta i urzędu na zewnątrz,
  3. Wykonywanie uprawnień pracodawcy w stosunku do pracowników urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych gminy,
  4. Wydawanie decyzji i postanowień w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
  5. Pełnienie funkcji zgromadzenia wspólników w jednoosobowych spółkach Gminy,
  6. Informowanie mieszkańców miasta o założeniach projektu budżetu, kierunkach polityki społecznej i gospodarczej oraz wykorzystywania środków budżetowych,
  7. Ogłaszanie budżetu miasta i sprawozdań z jego wykonania,
  8. Przedkładanie Radzie projektów uchwał,
  9. Przedkładania Wojewodzie Świętokrzyskiemu i Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał podejmowanych przez Radę,
  10. Dokonywanie podziału zadań, kompetencji i odpowiedzialności, a także rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy Zastępcami Prezydenta, Skarbnikiem i Sekretarzem,
  11. Współpraca z Radą i jej komisjami,
  12. Wydawanie zarządzeń i poleceń służbowych,
  13. Sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem zadań obronnych przez urząd i jednostki organizacyjne gminy,
  14. Przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków,
  15. Wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Prezydenta w przepisach szczegółowych.

 
Prezydent sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością urzędu i koordynuje działania:

  1. Urzędu Stanu Cywilnego,
  2. Biura Obsługi Prawnej,
  3. Inspektora Ochrony Danych,
  4. Stanowiska do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy,
  5. Samodzielnego Stanowiska do spraw Audytu Wewnętrznego,
  6. Pełnomocnika do spraw Informacji Niejawnych
  7. Rzecznika prasowego,
  8. Stanowiska do spraw komunikacji społecznej.


W czasie nieobecności Prezydenta jego obowiązki pełni Pierwszy zastępca Prezydenta. Zakres zastępstwa sprawowanego przez Pierwszego Zastępcę rozciąga się na wszystkie czynności należące do Prezydenta.

W czasie nieobecności Prezydenta oraz Pierwszego Zastępcy Prezydenta obowiązki Prezydenta pełni Drugi Zastępca Prezydenta. Zakres zastępstwa sprawowanego przez Drugiego Zastępcę rozciąga się na wszystkie czynności należące do Prezydenta.