WYDZIAŁ ORGANIZACYJNY

Naczelnik Wydziału - Agnieszka Mikołajczyk

 

Wydział Organizacyjny realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną:

1)        Naczelnik Wydziału - 1 etat

a)      stanowisko do spraw organizacyjnych

b)      stanowisko do spraw obsługi sekretariatów Prezydenta i Zastępców Prezydenta

c)      stanowisko do spraw administracyjnych i gospodarki sprzętem biurowym

d)      stanowisko do spraw zaopatrzenia materiałowo-technicznego Urzędu

e)      kierowca

f)       konserwator

g)      robotnik gospodarczy

h)      archiwista

i)        stanowisko do spraw kancelaryjnych

2)        Referat Kadr i Szkoleń

a)      Kierownik referatu

b)      stanowisko do spraw pracowniczych

3) Biuro Obsługi Interesanta

a)      stanowisko do spraw obsługi interesantów i kancelarii ogólnej

b)      pomoc administracyjna

 

Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy zapewnienie prawidłowej organizacji i sprawnego funkcjonowania Urzędu oraz koordynowanie działań Wydziałów, a w szczególności:

1)      przyjmowanie i koordynowanie rozpatrywania skarg i wniosków oraz prowadzenie ich rejestru,

2)      techniczna obsługa i nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem Biuletynu Informacji Publicznej,

3)      koordynowanie procesu przyjmowania i rozpatrywania wniosków o udostępnienie informacji publicznej,

4)      bieżący nadzór nad prawidłowością wykonywania czynności kancelaryjnych w Urzędzie,

5)      prowadzenie spraw z zakresu zakładowej działalności socjalnej Urzędu,

6)      prowadzenie i bieżąca aktualizacja centralnych rejestrów upoważnień, pełnomocnictw oraz zarządzeń Prezydenta,

7)      prowadzenie i bieżąca aktualizacja rejestrów instytucji kultury oraz umów i porozumień,

8)      obsługa sekretariatów Prezydenta i Zastępców Prezydenta,

9)      prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu,

10)  przygotowywanie dokumentów związanych z zatrudnianiem i zwalnianiem kierowników jednostek organizacyjnych gminy, z wyłączeniem dyrektorów szkół, przedszkoli, żłobków,

11)  prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem i doskonaleniem zawodowym pracowników Urzędu,

12)  koordynowanie spraw związanych z przeprowadzaniem okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników Urzędu,

13)  organizowanie naborów na wolne stanowiska urzędnicze oraz prowadzenie spraw związanych ze służbą przygotowawczą nowozatrudnionych pracowników w Urzędzie,

14)  organizowanie i koordynowanie praktyk dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych i studentów wyższych uczelni,

15)  prowadzenie spraw związanych z organizacją, nadzorem i przebiegiem staży oraz prac interwencyjnych dla bezrobotnych w Urzędzie,

16)  prowadzenie spraw kadrowych pracowników zatrudnionych w Urzędzie Miasta w ramach robót publicznych,

17)  przygotowywanie wniosków o nadanie orderu lub odznaczenia państwowego osobom szczególnie zasłużonym,

18)  prowadzenie i koordynowanie spraw związanych z przeprowadzaniem wyborów: do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, do Parlamentu Europejskiego, do Rady Miasta, Prezydenta Miasta oraz spraw związanych z przeprowadzaniem referendów ogólnokrajowych i gminnych,

19)  koordynowanie spraw związanych z wykonywaniem pracy przez skazanych w podmiotach wyznaczonych przez Prezydenta oraz prowadzenie wykazu tych podmiotów,

20)  planowanie i realizacja wydatków związanych z funkcjonowaniem Urzędu,

21)  zarządzanie budynkiem Urzędu, gospodarowanie pomieszczeniami biurowymi
i ogólnoużytkowymi,

22)  zlecanie remontów kapitalnych i bieżących budynku Urzędu,

23)  zapewnienie utrzymania czystości i porządku wokół i wewnątrz budynku Urzędu,

24)  prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątkowym i odpowiedzialności cywilnej Urzędu,

25)  gospodarka taborem samochodowym,

26)  zaopatrzenie materiałowo-techniczne Urzędu oraz gospodarka składnikami rzeczowymi majątku ruchomego znajdującego się w budynku Urzędu,

27)  prowadzenie spraw związanych z pieczęciami i tablicami urzędowymi oraz informacją wizualną w Urzędzie,

28)  prenumerata prasy i czasopism oraz zakup publikacji dla potrzeb Urzędu,

29)  prowadzenie biura obsługi interesanta i kancelarii ogólnej oraz koordynowanie obiegu dokumentów w Urzędzie,

30)  koordynowanie poprawności działania systemu elektronicznego obiegu dokumentów,

31)  prowadzenie archiwum zakładowego Urzędu oraz bieżący nadzór nad prawidłowością wykonywania czynności kancelaryjnych w Urzędzie.