WYDZIAŁ ORGANIZACYJNY

Naczelnik Wydziału - Agnieszka Mikołajczyk

 

Wydział Organizacyjny realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną:

1)        Naczelnik Wydziału - 1 etat

a)      stanowisko do spraw organizacyjnych
b)      stanowisko do spraw obsługi sekretariatów Prezydenta i Zastępców Prezydenta
c)      stanowisko do spraw administracyjnych i gospodarki sprzętem biurowym
d)      stanowisko do spraw zaopatrzenia materiałowo-technicznego Urzędu
e)      kierowca
f)       konserwator
g)      robotnik gospodarczy
h)      archiwista
i)        stanowisko do spraw kancelaryjnych

2)        Referat Kadr i Szkoleń

Biuro Obsługi Interesanta
a)      stanowisko do spraw obsługi interesantów i kancelarii ogólnej
b)      pomoc administracyjna

 

Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy zapewnienie prawidłowej organizacji i sprawnego funkcjonowania Urzędu oraz koordynowanie działań Wydziałów, a w szczególności:

  1. przyjmowanie i koordynowanie rozpatrywania skarg i wniosków oraz prowadzenie ich rejestru,
  2. techniczna obsługa i nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem Biuletynu Informacji Publicznej,
  3. koordynowanie procesu przyjmowania i rozpatrywania wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
  4. bieżący nadzór nad prawidłowością wykonywania czynności kancelaryjnych w Urzędzie,
  5. prowadzenie spraw z zakresu zakładowej działalności socjalnej Urzędu,
  6. prowadzenie i bieżąca aktualizacja centralnych rejestrów upoważnień, pełnomocnictw oraz zarządzeń Prezydenta,
  7. prowadzenie i bieżąca aktualizacja rejestrów instytucji kultury oraz umów i porozumień,
  8. obsługa sekretariatów Prezydenta i Zastępców Prezydenta,
  9. prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu,
  10. przygotowywanie dokumentów związanych z zatrudnianiem i zwalnianiem kierowników jednostek organizacyjnych gminy, z wyłączeniem dyrektorów szkół, przedszkoli, żłobków,
  11. prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem i doskonaleniem zawodowym pracowników Urzędu,
  12. koordynowanie spraw związanych z przeprowadzaniem okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników Urzędu,
  13. organizowanie naborów na wolne stanowiska urzędnicze oraz prowadzenie spraw związanych ze służbą przygotowawczą nowozatrudnionych pracowników w Urzędzie,
  14. organizowanie i koordynowanie praktyk dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych i studentów wyższych uczelni,
  15. prowadzenie spraw związanych z organizacją, nadzorem i przebiegiem staży oraz prac interwencyjnych dla bezrobotnych w Urzędzie,
  16. prowadzenie spraw kadrowych pracowników zatrudnionych w Urzędzie Miasta w ramach robót publicznych,
  17. przygotowywanie wniosków o nadanie orderu lub odznaczenia państwowego osobom szczególnie zasłużonym,
  18. prowadzenie i koordynowanie spraw związanych z przeprowadzaniem wyborów: do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, do Parlamentu Europejskiego, do Rady Miasta, Prezydenta Miasta oraz spraw związanych z przeprowadzaniem referendów ogólnokrajowych i gminnych,
  19. koordynowanie spraw związanych z wykonywaniem pracy przez skazanych w podmiotach wyznaczonych przez Prezydenta oraz prowadzenie wykazu tych podmiotów,
  20. planowanie i realizacja wydatków związanych z funkcjonowaniem Urzędu,
  21. zarządzanie budynkiem Urzędu, gospodarowanie pomieszczeniami biurowymi i ogólnoużytkowymi,
  22. zlecanie remontów kapitalnych i bieżących budynku Urzędu,
  23. zapewnienie utrzymania czystości i porządku wokół i wewnątrz budynku Urzędu,
  24. prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątkowym i odpowiedzialności cywilnej Urzędu,
  25. gospodarka taborem samochodowym,
  26. zaopatrzenie materiałowo-techniczne Urzędu oraz gospodarka składnikami rzeczowymi majątku ruchomego znajdującego się w budynku Urzędu,
  27. prowadzenie spraw związanych z pieczęciami i tablicami urzędowymi oraz informacją wizualną w Urzędzie,
  28. prenumerata prasy i czasopism oraz zakup publikacji dla potrzeb Urzędu,
  29. prowadzenie biura obsługi interesanta i kancelarii ogólnej oraz koordynowanie obiegu dokumentów w Urzędzie,
  30. koordynowanie poprawności działania systemu elektronicznego obiegu dokumentów,
  31. prowadzenie archiwum zakładowego Urzędu oraz bieżący nadzór nad prawidłowością wykonywania czynności kancelaryjnych w Urzędzie.