W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

URZĄD MIASTA w Skarżysku - Kamiennej
ul. Sikorskiego 18 
26-110 Skarżysko-Kamienna

tel.  41 252 01 00  
       41 252 01 01

e-mail: poczta@um.skarzysko.pl

 

elekt. skrzynka podawcza ePUAP: /umskarzysko/skrytka

 

NIP 6631823843
REGON 000516175

NABYCIE GRUNTU GMINNEGO W DRODZE BEZPRZETARGOWEJ NA POPRAWĘ WARUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA POSIADANEJ NIERUCHOMOŚCI

Miejsce załatwienia
Urząd Miasta w Skarżysku-Kamiennej ul. Sikorskiego 18, Wydział Gospodarki Nieruchomościami pok. nr 201, tel 41 25-20-184 lub 41 25-20-179

Wymagane dokumenty
1.Skierowany do Prezydenta Miasta Skarżyska-Kamiennej wniosek o nabycie nieruchomości gruntowej w drodze bezprzetargowej wraz z uzasadnieniem.

2.Załączniki:
-jeden egzemplarz mapy zasadniczej w skali 1:500 z naniesioną lokalizacją gruntu (mapę można uzyskać w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Skarżysku-Kamiennej, Plac Floriański 1.

Miejsce odbioru
Za pośrednictwem poczty.

Opłaty
Nie pobiera się.

Termin załatwienia
Obowiązujące przepisy nie przewidują wiążących terminów na załatwienie wniosku o zbycie nieruchomości na rzecz konkretnej osoby.

Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.

Uwagi
- w przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia,

- koszty przygotowania dokumentacji geodezyjno-prawnej niezbędnej do zawarcia umowy notarialnej a także koszty notarialne i sądowe pokrywa w całości nabywca.

Podstawa prawna
Art. 37 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. t.j. z 2016 r. poz.2147 z późn. zm.).

Treść
Wniosek jest przedstawiony do rozpatrzenia przez Prezydenta Miasta Skarżyska-Kamiennej, gdy uzyska akceptację, zostaje przygotowany projekt uchwały Rady Miasta Skarżyska-Kamiennej. W przypadku podjęcia stosownej uchwały przez Radę Miasta, Prezydent Miasta sporządza, a następnie podaje do publicznej wiadomości na okres 21 dni wykaz nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży. Wykaz nieruchomości jest wywieszany na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta Skarżyska-Kamiennej – ul. Sikorskiego 18, ponadto informację o wywieszeniu wykazu podaje się do publicznej wiadomości przez ogłoszenie zamieszczone w prasie lokalnej i na stronie Internetowej Urzędu Miasta (Biuletyn Informacji Publicznej). Po tym terminie z osobą ustaloną jako nabywca nieruchomości przeprowadza się negocjacje odnośnie ustalenia ceny zbycia nieruchomości, a następnie zawierana jest umowa sprzedaży.

Powiadom znajomego