Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

URZĄD MIASTA w Skarżysku - Kamiennej
ul. Sikorskiego 18 
26-110 Skarżysko-Kamienna

tel.  41 252 01 00  
       41 252 01 01

e-mail: poczta@um.skarzysko.pl

 

elekt. skrzynka podawcza ePUAP: /umskarzysko/skrytka

 

NIP 6631823843
REGON 000516175

ZADANIA WYDZIAŁU GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI

WYDZIAŁ GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI
 
 Do zadań Wydziału Gospodarki Nieruchomościami należy prowadzenie całości zadań związanych z efektywnym gospodarowaniem nieruchomościami, w tym nabywaniem i zbywaniem nieruchomości, ewidencją gruntów, geodezją, a w szczególności:


1) w zakresie obrotu nieruchomościami:
a) prowadzenie spraw związanych ze zbyciem nieruchomości gminnych w trybie przetargowym i trybie bezprzetargowym,
b) prowadzenie spraw z zakresu użytkowania wieczystego gruntów,
c) prowadzenie spraw dotyczących dzierżawy gruntów gminnych,
d) prowadzenie spraw dotyczących uwłaszczenia komunalnych osób prawnych,
e) wykonywanie prawa pierwokupu,
f) prowadzenie ewidencji sprzedaży lokali mieszkalnych z bonifikatą oraz monitorowanie wtórnego obrotu tymi lokalami,
g) monitorowanie sprzedaży nieruchomości przekształconych z prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
h) prowadzenie spraw związanych z obciążeniem nieruchomości służebnościami gruntowymi i przesyłu,
i) prowadzenie spraw związanych z najmem lokali użytkowych w drodze przetargu publicznego,
j) wdrażanie postępowań o uwolnienie nieruchomości gminnych z nielegalnych posiadaczy.

2) w zakresie geodezji i gospodarki gruntami:
a) obsługa bazy ewidencyjnej gruntów,
b) prowadzenie i aktualizacja ewidencji gminnego zasobu nieruchomości,
c) sporządzanie planu wykorzystania gminnego zasobu nieruchomości
d) prowadzenie spraw związanych z podziałami nieruchomości,
e) prowadzenie spraw związanych z rozgraniczaniem nieruchomości,
f) prowadzenie spraw związanych ze scalaniem i podziałem gruntów,
g) prowadzenie spraw dotyczących nazewnictwa ulic, placów,
h) ustalanie i nadawanie numerów porządkowych budynków,
i) prowadzenie ewidencji miejscowości, ulic i adresów w systemie informatycznym,
j) prowadzenie ewidencji gruntów gminnych w ujęciu ilościowym i wartościowym,
k) prowadzenie ewidencji środków trwałych w zakresie nieruchomości gminnych,
l) sporządzanie deklaracji podatkowych dotyczących podatku od nieruchomości oraz podatku leśnego w stosunku do nieruchomości gminnych,
ł)  prowadzenie spraw związanych z aktualizacją informacji zawartych w operacie ewidencji gruntów i budynków oraz w księgach wieczystych w odniesieniu do nieruchomości objętych gminnym zasobem nieruchomości,
m) prowadzenie spraw związanych z regulacją stanów prawnych nieruchomości i uwidacznianiem ich w księgach wieczystych,
n) prowadzenie spraw związanych z uzgadnianiem treści ksiąg wieczystych z rzeczywistym stanem prawnym,
o) prowadzenie spraw związanych z trwałym zarządem,
p) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem opłat adiacenckich i renty planistycznej,
q) prowadzenie spraw dotyczących zabezpieczonych hipotek przymusowych wyremontowanych przez Urząd Miasta budynków mieszkalnych stanowiących własność osób fizycznych, w tym wyliczenie kwoty zadłużenia oraz wyrażenie zgody na wykreślenie hipoteki z księgi wieczystej,
r) uczestnictwo na gruncie przy dokonywaniu przez geodetę okazywania granic w stosunku do nieruchomości sąsiadujących z działkami gminnymi,
s) prowadzenie spraw z zakresu prostowania i uprawomocniania aktów własności ziemi,
t) wykonywanie czynności w zakresie gromadzenia danych oraz sprawozdawczości dotyczącej pomocy publicznej de minimis dla przedsiębiorców w zakresie działania Wydziału,
u) współudział z Zespołem Radców Prawnych w czynnościach związanych z przejęciem w spadku przez Gminę nieruchomości po osobach zmarłych.”

2. Do wspólnych zadań w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami należy w szczególności:
a) dokonywanie w systemie informatycznym przypisów, odpisów i korekt w zakresie naliczanych należności Gminy w realizowanych przez Wydział zadaniach,
b) wystawianie faktur VAT przy obrocie nieruchomościami, dzierżawie, ustanawianiu służebności,
c) prowadzenie rejestrów VAT w zakresie działania Wydziału,
d) przygotowywanie dokumentacji do przeprowadzenia przetargów na usługi m.in. z zakresu wykonywania operatów szacunkowych, opracowań geodezyjnych, dokumentacji technicznej w realizowanych przez Wydział zadaniach,
e) występowanie do Sądu o sprostowanie lub aktualizację wpisów w księgach wieczystych dla nieruchomości gminnych,
f) przeprowadzanie wizji lokalnych w terenie dotyczących nieruchomości gminnych.

Powiadom znajomego