ZAKRES ZADAŃ WYDZIAŁU SPRAW OBYWATELSKICH
WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH
Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich należy:
a) prowadzenie ewidencji ludności;
b) usuwanie niezgodności w rejestrze PESEL;
c) realizacja zleceń z innych urzędów w rejestrze PESEL;
d) przyjmowanie zgłoszeń zmian pobytu stałego i czasowego od obywateli polskich i cudzoziemców;
e) nadawanie numerów PESEL przy zgłoszeniu pobytu oraz na wniosek;
f) wprowadzanie danych kontaktowych do Rejestru Danych Kontaktowych;
g) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach meldunkowych;
h) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie odmowy wydania dowodu osobistego;
i) udostępnianie danych z rejestru PESEL oraz rejestru mieszkańców;
j) udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych zgodnie z przepisami prawa;
k) przygotowywanie wykazów dzieci objętych obowiązkiem szkolnym;
l) przygotowywanie wykazów osób objętych kwalifikacją wojskową;
m) przeprowadzanie oględzin w lokalach mieszkalnych;
n) przygotowywanie spisów wyborców;
o) współpraca z Krajowym Biurem Wyborczym;
p) aktualizacja Centralnego Rejestru Wyborców (CRW);
q) wydawanie zaświadczeń z CRW;
r) prowadzenie całokształtu spraw związanych z wydawaniem dowodów osobistych oraz archiwum dowodów osobistych;
s) wydawanie zaświadczeń z Rejestru PESEL oraz Rejestru Mieszkańców;
t) wydawanie decyzji o odmowie udostępnienia danych;
u) wykonywanie sprawozdawczości w systemie elektronicznym,
w) prowadzenie spraw związanych z wpisem, zmianą wpisu, wznowieniem oraz wykreśleniem działalności gospodarczej, dokonywanym w Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzielności Gospodarczej zgodnie z obowiązującymi przepisami”.