Urząd Miasta Skarżysko-Kamienna

ul. Sikorskiego 18 
26-110 Skarżysko-Kamienna

tel.  41 252 01 00  
fax  41 252 02 00

e-mail: poczta@um.skarzysko.plwww.skarzysko.pl

NIP 6631823843
REGON 000516175

Biuro Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Lead

BIURO BEZPIECZEŃSTWA I ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO

Kierownik Biura - Robert Pajek
tel. 41 25 20 113
e-mail: r.pajek@um.skarzysko.pl


Do zadań Biura Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego należy:
  1. Zarządzanie Miejskim Centrum Monitoringu,
  2. Współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, w tym pomoc w usuwaniu klęsk żywiołowych, skutków podtopień miejscowych,  i innych zagrożeń doraźnych;
  3. Zabezpieczenie miejsc przestępstwa, katastrofy, lub innych zdarzeń mających znamiona sytuacji kryzysowej lub innej przed dostępem osób trzecich;
  4. Koordynacja i współpraca z innymi służbami w zakresie usuwania przedmiotów niebezpiecznych i niewybuchów;
  5. Planowanie, koordynowanie i realizowanie obowiązków gminy w zakresie powszechnego obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej;
  6. Planowanie, koordynowanie i realizowanie obowiązków gminy w sytuacji wprowadzenia stanu wyjątkowego, stanu wojennego i klęski żywiołowej;
  7. Planowanie, koordynowanie i realizowanie obowiązków gminy w zakresie Zarządzania Kryzysowego;
  8. Wydawanie zezwoleń na organizowanie imprez masowych na terenie Gminy; kontrola wykonania postanowień decyzji;
  9. Wydawanie zezwoleń na organizowanie pokazów pirotechnicznych na terenie Gminy, kontrola wykonania postanowień decyzji;
  10. Planowanie i organizowanie szkoleń w zakresie obronności państwa, zarządzania kryzysowego oraz bezpieczeństwa wspólnoty samorządowej;
  11. Planowanie i organizowanie działań prewencyjnych w zakresie profilaktyki i zwiększenia poziomu bezpieczeństwa mieszkańców;
  12. Nadzór i koordynacja nad jednostkami Ochotniczej Straży Pożarnej, podległych pod Gminę Skarżysko-Kamienna;
  13. Koordynacja współpracy gminy z Komendą Powiatową Policji, Państwową Strażą Pożarną w zakresie bezpieczeństwa obywateli;
  14. Nadzór w zakresie eksploatacji elektronicznych systemów bezpieczeństwa w budynkach Urzędu Miasta,
  15. Kontrola operacyjna stanu czystości na terenie miasta,
  16. Zapewnienie osobom przebywającym w budynku urzędu bezpieczeństwa i możliwości ewakuacji,
  17. Przygotowanie budynku urzędu w razie potrzeby prowadzenia akacji ratowniczej,
  18. Ustalanie sposobu postępowania na wypadek powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia.

Brak artykułów

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij