Lead
WYDZIAŁ GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI
Naczelnik Wydziału - Roman Szapsza
tel. 41 25 20 580
e-mail: r.szapsza@um.skarzysko.pl
Do zadań Wydziału Gospodarki Nieruchomościami należy w szczególności prowadzenie całości zadań związanych z efektywnym gospodarowaniem nieruchomościami w tym nabywaniem i zbywaniem nieruchomości, ewidencją gruntów, a w szczególności:
- obsługa bazy ewidencyjnej gruntów,
- prowadzenie spraw związanych z podziałami i rozgraniczeniami gruntów,
- prowadzenie spraw dotyczących nazewnictwa ulic i nadawania numerów porządkowych budynków,
- prowadzenie spraw z zakresu użytkowania wieczystego gruntów,
- przygotowywanie spraw dotyczących dzierżawy gruntów gminnych,
- ewidencjonowanie gruntów zasobu gminnego,
- prowadzenie spraw związanych z obrotem nieruchomościami,
- prowadzenie spraw związanych z regulacją stanów prawnych nieruchomości,
- prowadzenie spraw dotyczących uwłaszczenia komunalnych osób prawnych i ustanawianie trwałego zarządu,
- ustalanie opłat planistycznych i adiacenckich,
- nabywanie nieruchomości na cele inwestycyjne,
- prowadzenie ewidencji sprzedaży lokali mieszkalnych z bonifikatą oraz monitorowanie wtórnego obrotu tymi lokalami,
- monitorowanie sprzedaży nieruchomości przekształconych z prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
- przekazywanie nieruchomości na rzecz innych jednostek,
- prowadzenie spraw związanych z obciążeniem nieruchomości służebnościami gruntowymi i przesyłu,
- prowadzenie spraw związanych z najmem lokali użytkowych w drodze przetargu publicznego,
- prowadzenie spraw dotyczących zabezpieczonych hipotek przymusowych wyremontowanych przez Urząd Miasta budynków mieszkalnych stanowiących własność osób fizycznych, w tym wyliczenie kwoty zadłużenia oraz wyrażenie zgody na wykreślenie hipoteki z księgi wieczystej,
- prowadzenie planu wykorzystania zasobu gruntów gminy,
- obsługa systemu informacji przestrzennej województwa świętokrzyskiego,
- wdrażanie postępowań o uwolnienie nieruchomości gminnych z nielegalnych posiadaczy.