Lead
WYDZIAŁ ORGANIZACYJNY
Naczelnik Wydziału - Agnieszka Mikołajczyk
tel. 41 25 20 150
e-mail: a.mikolajczyk@um.skarzysko.pl
Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy zapewnienie prawidłowej organizacji i sprawnego funkcjonowania Urzędu oraz koordynowanie działań Wydziałów, a w szczególności:
- przyjmowanie i koordynowanie rozpatrywania skarg i wniosków oraz prowadzenie ich rejestru,
- koordynowanie procesu przyjmowania i rozpatrywania wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
- bieżący nadzór nad prawidłowością wykonywania czynności kancelaryjnych w Urzędzie,
- prowadzenie spraw z zakresu zakładowej działalności socjalnej Urzędu,
- prowadzenie i bieżąca aktualizacja centralnych rejestrów upoważnień, pełnomocnictw oraz zarządzeń Prezydenta,
- prowadzenie spraw z zakresu zabezpieczenia przeciwpożarowego budynku Urzędu Miasta,
- prowadzenie i bieżąca aktualizacja rejestrów instytucji kultury oraz umów i porozumień,
- obsługa sekretariatów Prezydenta i Zastępców Prezydenta,
- opracowywanie rocznych informacji z działalności spółek w zakresie ich sytuacji finansowej, majątku spółki, przychodów i kosztów oraz wyniku finansowego w oparciu o właściwe sprawozdania;
- monitorowanie sytuacji ekonomiczno-finansowej spółek, z wyłączeniem zadań realizowanych przez spółki a nadzorowanych przez właściwe wydziały;
- analiza rocznych sprawozdań, wniosków lub opinii rad nadzorczych oceniających sprawozdania finansowe sporządzane przez zarządy spółek za dany rok obrotowy;
- opracowanie zasad postępowania dotyczących nabycia masy spadkowej przez Gminę Skarżysko-Kamienna;
- podejmowanie działań związanych z przejęciem spadku,
- przygotowywanie informacji na temat składników masy spadkowej,
- prowadzenie i koordynowanie spraw związanych z przeprowadzaniem wyborów: do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, do Parlamentu Europejskiego, do Rady Miasta, Prezydenta Miasta oraz spraw związanych z przeprowadzaniem referendów ogólnokrajowych i gminnych,
- planowanie i realizacja wydatków związanych z funkcjonowaniem Urzędu,
- zarządzanie budynkiem Urzędu, gospodarowanie pomieszczeniami biurowymi i ogólnoużytkowymi,
- zlecanie remontów kapitalnych i bieżących budynku Urzędu,
- zapewnienie utrzymania czystości i porządku wokół i wewnątrz budynku Urzędu,
- prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątkowym i odpowiedzialności cywilnej Urzędu,
- gospodarka taborem samochodowym,
- zaopatrzenie materiałowo-techniczne Urzędu oraz gospodarka składnikami rzeczowymi majątku ruchomego znajdującego się w budynku Urzędu,
- prowadzenie spraw związanych z pieczęciami i tablicami urzędowymi oraz informacją wizualną w Urzędzie,
- prenumerata prasy i czasopism oraz zakup publikacji dla potrzeb Urzędu,
- prowadzenie biura obsługi interesanta i kancelarii ogólnej oraz koordynowanie obiegu dokumentów w Urzędzie,
- koordynowanie poprawności działania systemu elektronicznego obiegu dokumentów,
- prowadzenie archiwum zakładowego Urzędu oraz bieżący nadzór nad prawidłowością wykonywania czynności kancelaryjnych w Urzędzie,
- koordynowanie działań komórek organizacyjnych urzędu w zakresie udzielania pomocy publicznej.