W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

URZĄD MIASTA w Skarżysku - Kamiennej
ul. Sikorskiego 18 
26-110 Skarżysko-Kamienna

tel.  41 252 01 00  
       41 252 01 01

e-mail: poczta@um.skarzysko.pl

 

elekt. skrzynka podawcza ePUAP: /umskarzysko/skrytka

 

NIP 6631823843
REGON 000516175

Zaświadczenie o stanie cywilnym

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym można złożyć w dowolnym urzędzie stanu cywilnego na terenie całego kraju.

W Skarżysku-Kamiennej jest to:
Urząd Stanu Cywilnego
ul. Sikorskiego 18
I piętro, pokoje 112 i 113
tel. (0-41) 25 20 143, 25 20 144

Wniosek można złożyć w następującej formie:

  • osobiście w urzędzie stanu cywilnego
  • drogą pocztową
  • za pomocą platformy ePUAP - umskarzysko/skrytka


Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Zaświadczenie o stanie cywilnym wydawane jest osobie, której dotyczy.

Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek 7:00–16:00 
wtorek 7:00–15:00
środa 7:00–15:00
czwartek 7:00–15:00
piątek 7:00–14:00

Opłaty:
Wysokość opłaty skarbowej:

  • zaświadczenie o stanie cywilnym – 38 zł


Zwolnienia z opłaty skarbowej określa ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej.

Płatności można dokonać :
  • gotówką lub kartą w kasie Urzędu Miasta
  • przelewem na konto : 
    Urząd Miasta, ul. Sikorskiego 18. 26-110 Skarżysko-Kamienna
    79 1560 0013 2418 3678 0000 0004, podając w tytule rodzaj dokumentu za który została uiszczona opłata skarbowa i kogo ten dokument dotyczy

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Zaświadczenie o stanie cywilnym dla osoby, której wszystkie akty stanu cywilnego zostały przeniesione do rejestru stanu cywilnego wydawane są niezwłocznie.

Zaświadczenia dla osoby, której w/w akty stanu cywilnego znajdują się w innych USC i nie zostały jeszcze przeniesione do rejestru stanu cywilnego - wydawane są w terminie do 10 dni roboczych.

Tryb odwoławczy:
Tryb odwoławczy występuje tylko w przypadku wydania decyzji o odmowie wydania zaświadczenia o stanie cywilnym. Odwołanie wnosi się do Wojewody Świętokrzyskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem Kierownika USC, który  wydał decyzję.

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. - Prawo o aktach stanu cywilnego.

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • wniosek
  • oryginał dowodu uiszczenia opłaty skarbowej lub wydruk (skan wydruku)  przelewu bankowego.

Załączniki

Powiadom znajomego